سلام به همه دوستان عزیز
به سومین قسمت از معرفی کتاب رسیدیم
📚این بار به معرفی کتاب آیین زندگی اثر دیل کارنگی پرداختیم
 
لطفا به ادامه مطلب بروید
📕نگرانی و اضطراب،این روز ها بی شک جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره انسان است. دغدغه های مختلف اقتصادی و سیاسی و ... هر کدام به نحوی، بخشی از آرامش ما را سلب میکند و جسم و روح ما را آماج حملات و بیماری های مختلف عصبی قرار میدهد. 
در این میان اما جای خالی راهکارهایی ساده و در عین حال عملی برای غلبه بر این معضل بزرگ احساس میشود. 

✍دیل کارنگی روانشناس مشهور در این اثر سعی کرده با آوردن داستان هایی واقعی اما کوتاه از چگونگی غلبه ی بیمارانش بر بیماری اضطراب، با زبانی ساده وبه دور از مفاهیم پیچیده و گاها خسته کننده روانشناسی ما را برای غلبه بر این بیماری یاری کند. 
اینکه در ذیل هر موضوع از چندین داستان با موضوع مشابه استفاده شده ممکن است کمی وقت گیر باشد و در برخی موارد آوردن یک داستان هم از نظر من میتوانست کافی باشد اما به هر حال این نکته را هم فراموش نکنیم که یک مطلب هر چه بیشتر تکرار شود، بهتر هم در ذهن میماند. 

در مجموع مطالعه این کتاب سودمند و عملی را به همه شما عزیزان حتما توصیه میکنم. 

👈با هم گوشه ای از یکی از راهکاری های موجود را بررسی میکنیم : 
 دیل کارنگی در بخشی از کتاب تحت عنوان " فرمول جادویی غلبه بر نگرانی "  اینگونه مینویسد: 
 " آرامش واقعی زمانی بدست می آید که بتوانیم بدترین حادثه و نتیجه آن را بپذیریم."  وی اینگونه توضیح میدهد که اگر ما بتوانیم در ذهن خود همیشه بدترین شکل هر مسئله را در نظر بگیریم و سعی کنیم خود را برای رویارویی با آن آماده کنیم، از آن پس آرامشی عجیب در ما به وجود خواهد آمد چرا که ما آمادگی رویارویی با هر پیشامدی در رابطه با آن مسئله را خواهیم داشت . وی در ادامه این توضیحات چند داستان واقعی را برای بیان بهتر مفهوم عملی این توضیحات بیان میکند .

در پایان این که، این کتاب توسط نشر سلسله مهر با ترجمه هانیه حق نبی مطلق منتشر شده است. 
#مجید_محمودی_مقدم
#پزشکی_94
#دانشگاه_علوم_پزشکی_شهید_صدوقی_یزد