در هفتمین قسمت از معرفی کتاب، به معرفی کتاب جز‌ء از کل اثر استیو تولتز پرداختیم

لطفا به ادامه مطلب بروید

#بوکسان

#معرفی_کتاب 

#قسمت_هفتم

#رمان

#جزء_از_کل

#استیو_تولتز

#پیمان_خاکسار

#نشر_چشمه


📚 امروز میخوایم کتابی رو به شما معرفی کنیم که با خوندن یک صفحه از کتاب به دنیایی سفر می کنید که شاید هرگز دیگه دوست نداشته باشید از اون خارج بشید! دنیای عجیب غریب مارتین دین و پسرش جسپر! 

📘 دقیقا جایی که تصور می کنید داستان قراره از این به بعد کاملا یکنواخت و آروم پیش بره اتفاقی خارق العاده و باورنکردنی میوفته که مسیر داستان رو به کل عوض میکنه و همین باعث تمایز شگرف این کتاب میشه🙂 


📗 اگر برای شما بخوایم توصیف یک جمله ای از کتاب بیاریم باید بگیم یک جور تضاد و قانون شکنی عجیب غریب و طنزی دوست داشتنی که در کل داستان دیده میشه.


✏نویسنده ی این کتاب استیو تولتز _ نویسنده ی استرالیایی_است. که به گفته ی مترجم کتاب، اولین رمانش ( جزء از کل) رو در سال ۲۰۰۸ منتشر کرده. این کتاب با استقبال عظیمی از مردم مواجه شده و تونسته خودش رو در فهرست نامزد های جایزه ی بوکر قرار بده که این اتفاق برای کمتر نویسنده ای که کار اولش رو آغاز کرده ، میتونه رخ بده. نویسنده به کمک افکار جالب مارتین که در نگاه اول دیوانه - اما شاید از هر عاقلی عاقل تر- به نظر برسه به شما نشون میده که همه ی اون چیز هایی که مردم پذیرفته اند شاید همیشه درست و صحیح نباشه و این شما باشید که با افکارتون قادر به تغییرات بزرگ باشید :) 


✒نکته ی قابل توجه دیگه این کتاب ترجمه روان و لذت بخشِ جناب پیمان خاکساره، به گونه ای که خواننده رو ترغیب به مطالعه بیشتر و دنبال کردن کتاب میکنه. 

به نظر میاد که هیچ نوشته ای قادر به توصیف این کتاب نیست اما خوندنش تجربه ای منحصربه فرده ... 

پس این تجربه رو از دست ندید😊

 

📌برشی از کتاب : 

غرور اولین چیزیه که باید تو زندگی ازش خلاص بشی. غرور برای اینه که حس خوبی نسبت به " خودت" 

داشته باشی. مثل این میمونه که کُت تن یک هویج پلاستیکی کنی وببریش تئاتر و وانمود کنی که آدم مهمیه. اولین قدم آزاد کردن خود، رهایی از احترام به خوده. میفهمم چرا برای بعضی ها مفیده. اگر کسی همه چیزش رو از دست بده، هنوز میتونه غرورش رو داشته باشه. به حرفم گوش میدی؟ این مهمه 

جسپر. دلم نمیخواد خودت رو درگیر غرور،شرافت و احترام به خودت کنی .تمام این ها یه مشت وسیله 

ان برای این که کمک کنن تا سرت رو برنزه کنی ....


#یاسمن_محمدخانی

#نیلوفر_کریمی

#پزشکی_96

#دانشگاه_علوم_پزشکی_شهید_صدوقی_یزد