در چهارمین قسمت از معرفی کتاب، به معرفی کتاب برادران سیسترز اثر پاتریک دوویت پرداختیم

لطفا به ادامه مطلب بروید

#بوکسان 

#معرفی_کتاب 

#قسمت_چهارم

#رمان

⏪حتما تا حالا فیلم های وسترن رو دیدید؛ بیابون های بی آب و علف، دوئل بر سر مسائل پیش پا افتاده و گاهی هم خشونت های مشمئز کننده...اما این کتاب، یعنی کتاب #برادران_سیسترز تنها شرح یک سری خشونت بی مورد نیست...


📚داستان، روایت دو آدمکش به نام های چارلی و ایلای سیسترز هست که برای "ناخدا" کار می کنن و در جدیدترین مأموریت قراره "هرمن کیت وارم" ،کاشف فرمول استخراج طلا، رو به قتل برسونن؛ اما...

داستان از زبان برادر کوچک تر، ایلای، نقل شده و شاید به همین دلیل قتل ها، شکنجه ها و حتی دوئل ها چندان خشونت بار به نظر نمیرسن.


👈برادران سیسترز دومین رمان نویسنده جوان کانادایی، پاتریک دوویت، هست که سال 2011 به چاپ رسید و بسیاری از جوایز ادبی کانادا رو دریافت کرد و برای جایزه "من بوکر" کاندید شد و تقریبا در تمام فهرست های بهترین کتاب های سال 2011 هم حاضر بود.

فیلمی هم بر اساس این رمان و با همین نام، به کارگردانی ژاک اودیار ساخته شده که پاییز امسال اکران میشه.

مثل متن اصلی، ترجمه ی کتاب هم بسیار راحت و روانه. مترجم کتاب آقای پیمان خاکسار هستند که ترجمه آثار معروف دیگه ای مثل "جز از کل" و "اتحادیه ی ابلهان" رو در کارنامه دارن، بنابراین خیالتون از بابت ترجمه هم راحت.


📗سیر وقایع داستان بسیار تنده و به هیچ وجه خسته کننده نیست. رفته رفته متن، از حالت یک کتاب صرفا سرگرم کننده، تبدیل به یک اثر تأمل برانگیز میشه، البته اگر به دنبال یک اثر فلسفی پر از جملات سنگین هستین این کتابو توصیه نمیکنم اما اگر این مدل کتاب ها براتون تکراری شده و به دنبال موضوعی جدید و بکرتر هستین این کتاب میتونه انتخاب مناسبی باشه.


«بیشتر مردم به ترس‌ها و حماقت‌های‌شان زنجیر شده‌اند و جرئت ندارند بی‌طرفانه قضاوت کنند که مشکل زندگی‌شان چیست. بیشتر آدم‌ها همین‌طور زندگی‌شان را بی‌هیچ رضایتی ادامه می‌دهند بدون آن‌که تلاش کنند تا بفهمند سرچشمه‌ی نارضایتی‌شان کجاست یا بخواهند تغییری در زندگی‌شان ایجاد کنند. سرآخر می‌میرند در حالی که هیچ چیز در قلبشان نیست...»

#فاطمه_سادات_ذبحی

#پزشکی_94 

#دانشگاه_علوم_پزشکی_شهید_صدوقی_یزد